Ovänlighet – Nåd

Sockerskvaller Blogg

Ovänlighet – Nåd

Ovänlighet är en vägran att vara känslig för andras, och ibland våra egna, behov. Genom ovänlighet tar vi ofta tag i vår egen olösta smärta eller rädsla och infekterar andra med den.

Någon måste betala för att jag mår dåligt.

Nåd inträffar när själen övertrumfrar instinkten. Nåd är en öppning, en utvidgning, en villighet att överlämna mer av oss själva till ett andligt liv. Det är ofta en gåva som vi får till skänks. Det är också en gåva som vi kan skänka andra – eller oss själva.

Nåd omfattar hela hjärnan. När vi berörs av nåden kommer nya perspektiv och nya insikter att framträda för oss på ett naturligt sätt.

Craig Nakken – Att hitta sin moraliska kompass

Veckans Andliga Princip kommer från SockerSkolans Blåa Kalender. En kalender där vi samlat verktyg som är värdefulla stöd i tillfrisknandet. Nu kan du beställa kalendern för 2020!

Nästa gratis webinar om vad sockerberoende är går av stapeln tor 18 april kl. 12:00, anmäl dig i formuläret nedan för att få länken.

Välkommen in i värmen
/Cristina och Jessica

Missa inte det som händer på SockerSkolan, följ oss på Facebook och Instagram.